خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/09 - 10:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی:

سئول پرداخت مابه التفاوت پول ایران را انجام دهد/ حسن روابط جبران خسارت را اقتضاء می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سئول در تعاملات اقتصادی اقداماتی به ضرر تهران انجام داده که حسن روابط اقتضاء می کند آنچه به ایران خسارت وارد شده را جبران کند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با موضوعات مطرح شده نسبت به پرداخت مابه التفاوت پول ایران از سوی کره جنوبی، گفت: سئول در تعاملات اقتصادی اقداماتی به ضرر تهران انجام داده که حسن روابط اقتضاء می کند آنچه به ایران خسارت وارد شده را جبران کند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: دولتمردان کشورمان باید ابعاد حقوقی موضوع را با جدیت دنبال کنند زیرا ایران منافعی را در طول زمان و در تعامل تجاری، اقتصادی و مالی از دست داده  که این امر به عدم تعهد و همکاری کره جنوبی باز می گردد.



وی با اشاره به اینکه کره جنوبی اکنون باید درصدد حل موضوع و جبران مابه‌التفاوت پول ایران باشد، ادامه داد: در این میان دیپلمات های کشورمان نیز باید از منافع ملت ایران در بالاترین سطح دفاع کنند لذا اینکه معاون حقوقی رئیس جمهور موضوع یاد شده را در دستور کار قرار داده، مثبت بوده و امری ضروری تلقی می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: پیگیری موضوع در ابعاد حقوقی و از طریق نهادهای بین المللی باید توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شود زیرا پیگیری جدی منافع ملی بیش از گذشته دارای اهمیت است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این میان ابزارهای فشار برای پیگیری موضوع مذکور مانند نفت و انرژی، ارتباطات سیاسی، راه های دریایی و تعاملات فرهنگی و رسانه ای وجود دارد که باید برای احقاق حقوق ایران بکار گرفته شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 369098
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار